torsdag 15 januari 2009

Var har du varit tidigare i mitt liv???

Slötittade på tv i går kväll, zappa runt bland kanalerna - då plötsligt stod där en som sjöng jättebra! Jag fastnade direkt för rösten. Och det gick upp för mig att detta var Lars Winnerbäck! Som jag aldrig trodde jag hört men det hade jag faktiskt, kom på det när jag hörde en underbar låt som jag hört förr flera gånger. Men inte visste vem som sjöng.
Sambon fick i uppdrag vid dagens tur till stan att inhandla en styck cd, men den jag ville ha var slut. På CDON fanns en "bästa låtarna" som släpps i slutet av månaden - den bokades genast! Goa Lärjungen visade sig digga honom också, och erbjöd sig att följa med om han kommer till Brottet i sommar. SUPER!!!

Sambon hittade en favorit på CDON till mig: Jimmy Nail! En skådis och artist som jag gillar för han faktiskt är annorlunda, bra låtar och har en skön humor. Snygg? Nej men i tv-serierna Spender, Crocodile shoes med flera en kul figur med ett stort hjärta. Nu kommer del 2 av Crocodile shoes i februari vilken jag genast bokade.

2 kommentarer:

  1. Jimmy Nail kommer jag minsann ihåg från min ungdoms "absolut 199..."-skivor. Oh boy honom hade jag glömt!! Får nog ordna hem honom - tror tom. skivan ligger i källaren....

    Då bokar vi sommarens konsert tillsammans! (stackars Robban...)
    Puss o kram från Lärjungen o Ligisten

    SvaraRadera
  2. Att spendera sommaren med Lars W är faktiskt ett måste..jag tror att det inte blir någon sol annars??!! ; ) Hi Hi

    Kram

    SvaraRadera