torsdag 22 januari 2009

Promenad på Östra Stranden en mulen kall dag i januari



Kände i går att jag varit stillasittande för länge nu. Och framför allt innesittande! Så i går beslöt vi att ta en tur med hundarna på stranden idag, de lovade lite sol... Av solen såg vi ingenting, det var bara 1 plusgrad men nu hade vi bestämt att vi skulle ut. Tiffany fick fina tröjan på sig eftersom det blåste lite rått. Kameran fick jag med mig, ifall jag fann något strandfynd vackert nog att fotografera.

Det fanns bara vi på stranden. Hundarna sprang som tokiga - ja Tiffany mest men morsan Hilka drog ett par repor hon med. Tiffany sprang ut i vattnet, det var lågt vatten idag. På vissa ställen fanns små sandbankar, där sprang Tiffany. Vad hon inte begrep var att mellan dessa var det djupare vatten... Kan säga som så att den fina Puppia-tröjan inte längre var någon ren Puppia-tröja efter dessa hålor.

Upptäckte att min kamera inte bara har en funktion på zoomen, idag zoomade den mer än den någonsin gjort??? Misstänker att jag tryckt på någon knapp utan att veta det. Får sätta mig med bruksanvisningen, som ligger på en cd, vid datorn och lära mig alla finesser. Några foton blev det i alla fall och även en video med hundarna. Det gick över förväntan lätt att köra i sanden, den var ganska hård, nästan som frusen och stolen med motorerna hjälpte till bra.

Vi åkte förbi Espresso House på hemvägen och köpte varsin god smörgås - det hade vi förtjänat! Robban hittade snäckan på bilden jämte, ett ovanligt strandfynd (nej det är ingen strandskata!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar