onsdag 14 januari 2009

JIPPIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag startade jag lektionerna på travet igen efter uppehållet över jul och nyår. Fick träffa den nya tjejen som jag ska träna för, en lika go tjej som den andra. Testade att sitta i en vanlig vagn utan min rullstol, fungerade väldigt bra med ett extra grimskaft att ta tag i om hästen skulle göra ett ryck. Kan ju vara bra om man inte trillar baklänges ur vagnen när man kör... Fick därför köra på den "riktiga" träningsbanan, nya tjejen var modig nog att åka med mig. Att jag sedan höll på att bli ihjälskrämd av en känd kusk från Travet är en annan historia...

Efter uppvärmningsrundan skulle jag träna på banan för järnmärkets körprov. Först körde jag den i skritt för att memorera den inför andra varvet som jag skulle köra i trav. Det gick väldans bra, inga koner blev överkörda och bommarna på marken lyckades jag undvika också! Det gick lika bra i travrundan, det kändes så härligt så det går inte att beskriva!

När jag kommit i "mål" fick jag beskedet att jag klarat banan så bra att de godkände min andra körning som "provet" och att jag klarat det väldigt bra! Gissa vem som bara blev jätteglad!!! Sambon filmade det hela vilket var roligt att ha fast jag visste ju inte under körningen att jag gjorde körprovet! Jag inbillar mig att jag har lite av de gamla rullstolsslalomtakterna i mig, en annan är ju juniorvärldsmästare i rullstolsslalom =O).

Tack snälla Jannike för den här tiden du delat med dig av all din hästkunskap och lycka till i fortsättningen med jobb och allt!!!

Här nedan kan du se en liten del av körningen idag på ett mycket dimmigt trav:

Och istället för att käka köttbullar och spagetti ska min godkända körning firas med pizza och ett glas vin!

3 kommentarer:

  1. Du är väl värd ett glas vin eller två efter den fina prestationen. ~*gör vågen*

    SvaraRadera
  2. Vilken stilfull körning!! Jag är mycket imponerad men jag måste erkänna..jag vågar inte köra hästar...hualigen.
    Väl värd en pizza efter den körningen,och vilken charmig ponny! Kram kram från en hästis till en annan

    SvaraRadera
  3. Tack själv för att jag har fått ha dig som elev. Det har varit mycket trevliga träffar, och jag hoppas att du fortsätter att utvecklas i den här stilen och att du får möjligheten att skaffa en egen pålle framöver.

    Kram o lycka till!

    SvaraRadera