torsdag 15 januari 2009

Hur man skaffar sig kamrater!

Idag har jag haft besök av en kursdeltagare som har kommit att bli en vän. Lite träningsfrågor för ena vovven skulle avhandlas. Kursdeltagaren, vi kan kalla henne BL, undrade vad jag ville ha i betalning för frågestunden. Inget sa jag. Jo jag upptar ju din tid sa hon (ja det är väl det man har vänner till =O)!!!). Hon fick alternativen: a) Komma som min vän och inte betala ett öre, eller b) Inte komma som vän och betala skitmycket!
Gissa vem som ville vara min vän *ASGARV*... Och jag har kommit på ett bra sätt att skaffa vänner, eller... =O).

Fick telefon från en instruktörsvän som trillat olyckligt på en isfläck i skogen och brutit armen och handleden vid rastning av sina hundar. Dessutom i en arm som redan värker av andra orsaker. Vi pratade lite om hur jobbigt det är att duscha i den situationen. För att inte tala om att torka sig efteråt. Jag föreslog alternativet torkskåp med uttagen inredning. Super tyckte min kollega som dessutom ansåg att skåpet skulle stå i köket som en "köksö". Tur att hennes sinne för humor inte är brutet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar