onsdag 28 januari 2009

Trav och fika

har lyst upp min dag idag =O). En annars grå trist januaridag, så trist som den bara kan bli en halländsk vinterdag. Travträningen bestod idag av dels lite uppvärmning på träningsslingan, dels av konkörning eftersom jag tycker jag styr som en kratta. Att sköta tömmar, hålla fart på Kontrig, se till att inte köra i diket, hålla i spöt (jag visar det bara för att få ponnyn att öka farten) OCH prata med Tränaren det är svettigt eftersom det ska ske samtidigt! Men det gick, och idag fick Kontrig bra fart. Jag skulle gärna sitta i en dubbelbemannad sulky bakom en stor travare för att få känna på farten!!! När Kontrig får fart (joggingfart säger Tränaren) så är det en upplevelse som känns i magen. Att få denne gentlemannaponny att trava på och LYDA mig är en känsla jag knappt kan beskriva! Idag fick Yngsta dottern åka med när jag körde zick zack och volter mellan koner. Hon fick en hjälm på skallen och var jättesöt i den. Körde bara på en kon vilket var bra! Fortfarande kör jag inte rakt när det ska gå rakt... Spåren visar att här har en tömfyllerist (eller vad heter det?) varit i farten. Att inte Kontrig ger upp och bara ställer sig och stirrar på mig och ber mig bestämma om det ska går rakt fram eller inte... Tränaren är snäll och berömmer mig vilket känns skönt =O)

Efter ett snabbt ombyte av kläder till "stadskläder" hamnade jag på stans berömda fik tillsammans med Lärjungen. Arbetsfika var det (kan man dra av i deklarationen eller...) och lite arbetat blev det. Men väldigt mycket annat prat med. Hade tänkt mig äta en fralla med morotsstavar men ögonen sa NIX så det blev en tårtbit med en massa smarr i. Kunde ju inte sitta där och vara så himla nyttig när Lärjungen åt tårta!!! Så egentligen var det hon som nästan tvingade mig att äta onyttigt, eller hur?!

I morgon blir det garanterat inget fikande! Bara arbete (bokföring, kurskallelser, städning av kontorets alla olika "att göra högar" med mera). Sambon ska slita på Öresund med att fixa mat på bordet åt oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar