söndag 11 januari 2009

Semlepremiär, nerklippt hund och glatt besök

Stackars lilla Tiffany. Nerklippt så hon nästan kan gå som kinesisk nakenhund (fläckvis). Och det när det blev som kallast denna vinter... Brrrrr, vi misstänkte t o m att hon frös inomhus när hon låg mot en yttervägg vilket avhjälptes med motionsrunda inomhus i full galopp (jag, Tiffen och Hilka som fattade noll =O)). Jag lyckade kasta en leksak in i en ormbunke i kruka på väggen så den trillade ner... Sambon stönade och fick sopa upp efter vår uppvärmningssejour. Vi har faktiskt ca 23 grader varmt inne! Det blev tröja på vid promenaderna plus den kallast dagen även ett täcke! Bilden som jag tog på damen i snygg (och dyr) Puppiatröja försvann någonstans mellan kamerans minneskort och datorns hårddisk. Men här syns den till vänster (mörklila med rosa hjärtan - hjärtat smälter...).


I fredags hade vi premiär på årets SEMLA! Även bild på denna har försvunnit obegripligt mellan minnet och hårddisk... God var den, i alla fall hyfsat. Vi brukar försöka testa alla semlor som säljs i hela Halmstad. Ja, jag menar en semla från varje konditori eller bageri. Någon måste ju offra sig och göra denna test menar jag. Varför inte vi? Vi brukar gilla semlorna som kommer från konditorierna Haga eller Pålsson allra mest!!! Och ibland får vi prova dem två gånger så vi blir riktigt säkra på att de verkligen ÄR godast!!!

Idag har vi haft celebert besök från Höganäs och Åled. Jag fick den stora äran att hålla en bebis på 5,5 månader. Han var jättesöt och väldigt duktig. Den lille heter Elliot och är son till en av mina assistenter. Vi erbjöd oss passa honom någon gång om han inte blir allt för ledsen när mamma och pappa går, vilket fick assistenten och Åledsbon att genast komma på idén att han dumpas hos oss medan de tar en ridtur! Varför inte? I alla fall när han vuxit till sig och äter mer "vanlig" mat. Hilka sniffade försiktigt på honom men brydde sig inte, däremot tyckte hon leksaken som lät var underlig. Tiffen var ganska intreserad av honom och sniffade både här och där, men tyckte han var helt OK. Elliot är hundvan sedan före födseln om man säger så. Hade en jättetrevlig eftermiddag med många glada skratt!

3 kommentarer:

  1. Men visst har Pålssons de godaste semlorna i stan. Det vattnar sig i munnen,undrar om Dennis(kollegan i morgon) kan vara sugen påen han oxå.
    En liten goding du har i famnen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så söt! Stoppa honom i en bauta-semla och han skulle kunna gå att äta upp :-)
    Kan tänka mig att Tiffen är snygg i sitt täcke ;-)
    Signme är sjukt nöjd idag - fått torkad blodpudding som godis :-) Hon körde hela registret med trick o kommandon i hopp om att något skulle generera godis ;-)
    Slick o kram från oss

    SvaraRadera
  3. Söt Elliot e... Du passar bra i den rollen...med bebis i famnen... Längtar tills jag själv får det... Jaaaaaa du ska få uppleva barnbarn innan du e fööör gammal hahahaha... ;)

    Kram Alle

    SvaraRadera