torsdag 8 januari 2009

Insnöad (värre än vanligt...)

Andra dagen idag som jag inte tagit mig ut. Igår var det en isskorpa över hela området inklusive vår gård, idag har snön hindrat mig att komma ut. De kom och skottade gården lagom till det blev plusgrader och lite regn... kl 15.30 ca!

Detta har gjort att min snälla Sambo har fått besöka min pappa på lasarettet i går, samt hämta hem honom till sin lägenhet idag. Själv känns det som om jag mest suttit och planerat logistiken... Min pappa möttes hemma av hemtjänst, arbetsterapeut och distriktssköterska - måste ha varit en mindre chock för honom. Han trodde nog han kom hem till sin kära tv-fåtölj för att njuta framför tv-n som vanligt i lugn och ro. Så blev det inte. Men jag är glad att allt fungerade som de lovat på lasarettet! Sambon fick köra och handla lite mat och annat till honom. Pappa ringde mig och var glad han var hemma igen. Han hade aldrig haft så tråkigt som på lasarettet i hela sitt liv sa han. Även om maten var god. Jag tror han saknade sina tv-program som han brukar se!=O) Och sin video.

Känner en sådan lust att förändra hemmet!!! Tänker tapetsera om i sovrummet, stackars Sambon får göra det och han har aldrig tapetserat förr. Men det är ju bara vi som är i sovrummet så ingen annan ser om det skulle bli lite snett och vint.(Fast han hade fått HÖRA det genom bägge öronen av mig...). Vill även kasta ut mina rosa soffor som jag är hjärtligt trött på! Vad vill jag ha istället? Ett par svarta skinnsoffor kanske. Fast då måste vi ha annan färg på väggarna... Vågar inte ens yppa dessa tankar för Sambon - då säger han nog tack och adjö. Men sovrummet skulle jag vilja göra om. Lite snyggare gardiner och lite mattor på golvet.

Ja det blir säkert bra det med. Tyvärr kostar det en del kan jag tänka. Och vi har ett kök som efter anpassningar i flera omgånger ser för jävligt ut! Känns som det borde ha prio ett. Men jag har hållt på i flera år med att bestämma vilka färger det skulle vara på skåp och väggar. Vi vill kasta ut anpassningarna eftersom de inte fungerar för mig eller blir bra arbetsmiljö för assistenterna (tycker jag).

Vill till sist ha ännu en bild med som Veronica tagit, jag har hennes tillstånd =O)!

Foton: Veronica Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar