tisdag 27 januari 2009

Fikadag

Känns som om jag inte gjort annat än fikat idag. Sambon håller på med middagen, men jag kan inte påstå jag är hungrig. Dagens första fika tog jag vid tio-tiden, engelsk fruktkaka som Sambon brukar baka till jul. Bjöd på en vän, som fick ta den överblivna kakan med sig hem. Vill inte se den igen förrän i december. Den är jättegod, inget fel alls på kakan. Men nu har jag ätit den sedan jul. Och det kan bli för mycket av det goda ibland. Framåt september vet jag att munnen kommer att vattnas vid blotta tanken på denna goda och hållbara kaka.

Fika nummer två bestod av en gigantisk semla som vi åt hemma hos min pappa. Den var väldigt god men mäktig! Vi har fortfarande några semlor kvar att provsmaka innan vi beslutat vilken som är den godaste. Jag visade lite bilder för min pappa på bärbara datorn. Han tycker det är så fantastiskt vad man kan göra med datorer. T ex betala räkningarna. Han var lite imponerad av att se mig köra häst också...

Gissa vad jag ska göra i morgon? Jäpp: FIKA! Ska träffa Lärjungen och prata lite om kursen vi har samt lite annat "hunderi". Har fått en idé på kurs för dem som gått allt men samtidigt fortfarande vill träna och ha lite utmaningar. Ska testa min idé på lite hundmänniskor för att se om min tanke är lysande eller bör förpassas in i någon mörk vrå i hjärnan. Lärjungen och jag ska träffas på stans mest kända kondis, jag har hotat med att vara NYTTIG och bara äta en guäkbit (på halmstaddialekt, på svenska gurkbit). Får se om jag kan motstå alla godsaker de har. Det blir i alla fall ingen semla...

Det blir att sätta sig vid telefonen i morgon för att ringa runt till olika veterinärer, ska kolla var det är hyfsat billigt att kastrera två tikar. Det billigaste som jag vet nu ligger på 4.600 kr för en hund. Adjöss ev vinst på mina kurser... Men vi har tagit beslutet och vill gärna motverka nya tumörer på hundarna. Medan andra kommer att poppa upp oavsett kastrering eller inte, om vi har oturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar