tisdag 6 januari 2009

Katten har ordet:

Japp, jag har lyckats övertala Lempe att JAG faktiskt vill ha ett ord med här! Till min fasa har jag hört antydas om att jag kanske ska få nytt hem i Falkenberg. Varför ska jag hamna i denna stad där de låter som Stefan och Krister, vad har jag gjort för ont??? Mattes dotters killes kompis (låter som ett känt tv-program ju) ska skaffa katt och han kanske ska komma och titta på mig. Men jag tänker köra samma taktik som när mina syskon blev valda att bo i Simlångsdalen = jag vägrade vara i samma rum som deras nya ägare och hennes kompis! Så de fick ingen chans att bekanta sig med mig. Matte har sagt att jag var dum, för enligt henne kunde Tindra och Tonic inte fått det bättre!!! Och jag kunde varit där om jag skött mig fint. Jaha hur hur katten (haha) skulle jag kunna veta det? Jag är jätteglad (matte och husse med) att mina syskon kom till ett kanonhem med en så härlig ny matte och en trevlig hund =O)

Husse kallar mig en Må-bra-katt, han är för snäll. Jag brukar vilja ligga i hans knä när han äter frukost, efter att först ha kollat om det finns något gott på bordet. Matte brukar vara snäll och ge mig en bit av hennes pålägg, matte gillar rökt lax och det gör jag med - vilken tur!


Tyvärr kastade husse ut granen i går. Den barrade sa han med trött röst. Synd för nu har jag inget att göra mer än att busa med Tiffany och smyga på Hilka. Matte brukar busa med mig också, men granen var roligare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar