onsdag 21 januari 2009

JÄRNMÄRKET är mitt!

Idag var det dags igen för lektion i Travskolan. Kontrig stod färdig och klar när jag kom, så det var bara att kravla sig upp i vagnen. Kravla är rätta ordet. Vagnen är inte mycket högre än rullstolen men jag ska upp en bit och över en liten kant. Innan man kommit på knepet och det sitter i bakhuvudet så blir det till att kravla.

Fick köra på träningsslingan och sedan inne på banan. Eftersom jag ska köra inför publik på lördagens V75 så kändes det bra att få provköra lite (verkligen häftigt att få köra där!!!). Nej jag ska inte vara med i något lopp om nu någon kunde tro det, utan visa upp handikappvagnen tillsammans med de andra från Travskolan före lopp 1. Kändes härligt när Kontrig ökade farten (han tävlar i Ungdomstravet) så fort man körde "på rätt" håll. "Tränaren" fick hålla mig i armen i kurvorna så jag inte dråsade ur vagnen, kurvorna är nämligen doserade och lutar ganska mycket.

Efter avselning och pyssel med pållen var det dags för PROVET! Som jag fick skriva i solskenet utanför stallet. Hör och häpna - jag blev godkänd och fick mitt järnmärke!!! Jag är nu en mycket stolt Marie med första märket avklarat. Nästa vecka börjar jag på kopparmärket! Tyvärr är märket väldigt litet och svårfotograferat så ni får hålla till godo med ett foto på Kontrig.

2 kommentarer:

  1. Grattis grattis grattis fröken! Du e bäst - ingen protest! ;-)

    SvaraRadera
  2. Vi håller med Signe a.k.a Miss USA/Leia och Alva

    SvaraRadera