söndag 15 februari 2009

Valentinefirande och hundträning

på en och samma dag. Jag fick ett nattlinne av Sambon med ett stort hjärta och två rosor på. Jättefint!!! Av mig fick Sambon ett kort där det stod att han skulle vara klädd i gå bortkläder kl. 17.30. Vad han inte visste om var att jag bokat bord på Fridolfs redan för en månad sedan, och han blev bjuden på maten av mig. Vi åt mycket gott... Gravad lax med underbart god hovmästarsås till förrätt. Jag åt kvibillädelostfylld fläskfilé medan Sambon tog oxfilé med svampsås, till det potatisgratäng (alltså hur gör de denna goda gratäng?). Till efterrätt kokos- och chokladkladdkaka med bl a apelsinsås. SÅ GOTT!!!

Men trots att maten var underbart god så måste jag erkänna att jag saknar Harrys väldigt trevliga personal! Vet inte om vi satt i ett dåligt hörn... Men ingen kom och frågade en enda gång om vi var nöjda, om maten var till belåtenhet eller om vi önskade något! Jo de kom fram när de såg att vi ätit upp. Men faktum är att andra gäster blev tillfrågade flera gånger om de var nöjda. Det fanns ett annnat par till som de inte heller brydde sig om så vi var inte de enda. Drack vi inte tillräckligt "fint" vin? Såg vi bonniga ut (även om man ser sådan ut så är man fortfarande GÄST på deras restaurant). Valde vi för billiga maträtter??? Kan inte låta bli att undra! Inte första gången jag känner mig sämre behandlad på Fridolfs, tyvärr.

Lördag eftermiddag hann jag med lite lydnadsträning i trädgården.
Tiffany var duktig, men på apporteringen vill hon ställa sig upp när hon ska ta apporten. Nu slutar jag tjafsa om att hon ska sitta samtidigt, är rädd att helt förstöra momentet. Nu belönar jag när hon håller kvar apporten i munnen längre och längre. När hon håller kvar den säkert kommer jag att träna att hon ska sitta samtidigt. Sambon fick sätta upp hindret åt oss. Hilka kom med ut för att se detta, hon stod dessförinnan innanför dörren och SKREK för hon fick ingen pannkaka som belöning. Nu tycker jag att mina hundar ska jobba lite för maten - så varför inte låta Hilka hoppa hinder? Det gick till slut med Husses hjälp och mycket pannkaka. Lätt att motivera hund att träna med rätt belöningar. Sedan studade Hilka som en gummiboll över hindret. Konkurrensen om pannkakan gjorde det hela lättare med. Tiffany fick vara snabb om hon skulle ta från morsan...

1 kommentar:

  1. Ohh vad mysigt med liten romantisk middag, sen att man blir illa behandlad på fridolfs är ingen nyhet..det är ännu värre när man är "kanin-mats-ätare" med andra ord vegeterian going on vegan..

    Hur söt var inte din vovve på bilden??

    Försökte hitta er i söndags (för att lämna skivorna), trodde ni var i parken.Men kom på sen att ni var nog innanför muren..då var jag redan hemma..lite trögtänkt..

    SvaraRadera