måndag 16 februari 2009

Kamikazie-katten

Mjau, det är Katten som talar. Bara så ni vet! Jag har nu växt till mig och har lite mer att sätta emot de två ludna sakerna som bor här med. De får inte gå på köksbordet men det får jag! Jag blir till och med klappad om jag lägger mig där. Ett bra tips är att lägga sig på morgontidningen för då kan Människorna inte läsa utan blir distraherade och börjar klappa mig istället. Så jag lägger mig på rygg och spinner det högsta jag kan, och då blir det en massa ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH vad sööööööt hon är eller Men titta vilken UNDERBAR katt hon är osv osv. De får bara klappa en stund, jag som bestämmer ska ju avbryta aktiviteten så inte de får göra det - det handlar om vem som har LEDARSKAPET i vårt hus. Matte säger att LEDAREN ska starta PASSIVITET och AKTIVITET. Därför ser jag jämt till att göra som hon säger: PASSIVITET, starta spinnet så slutar Människorna med det de håller på med och klappar MIG. AKTIVITET: Spring några rundor framför De ludna, sedan gömmer man sig medan De ludna går och letar. När de minst anar KASTAR man sig framför nosen på dem och hoppar upp på något dit de inte kan hoppa =O).

Jag älskar att retas med Den svartludna! Hon är lätt att få igång, sedan kutar jag runt ett hörn och ligger där på lur. När hon kommer springande och tror att jag är någon annan stans kastar jag mig rakt upp i luften ovanför henne med alla tassarna utspärrade och landar på andra sidan av henne. Innan hon fattar vad som hänt hoppar jag upp på en möbel, kastar mig till nästa möbel, gör en störtdykning in under sängen (det tar tid för henne att pressa sig under den, när hon väl lyckats har jag försvunnit hehe) och swisch upp på en fönsterbräda.
Den ljusa ludna bryr sig inte så mycket om mig. Hon glor bara med sina stora ögon och ser liiiiiiiiiidande ut. Ibland, när jag får horn, hoppar jag rakt upp ovanför henne med, men ser till att landa på hennes bakdel. Då ser hon MYCKET förnärmad ut men vägrar jaga mig. Trist tant säger jag! Men det passar att äta både min mat och det som kommer ut sedan i andra ändan på mig... En gång åt Den ljusa på ett grisöra och jag gick snällt fram för att se vad det var som luktade så gott. Då visade hon sina tänder för mig - det var inte 17 dem jag ville se utan vad hon hade i gapet, pssss.
Matte blir sur på mig ibland. Lite klimakterietantvarning där så passa er! Ibland när jag tycker att Familjen ska livas upp springer jag i full galopp runt och skriker lite. Matte ligger ofta i sin soffa och hennes mage är perfekt att ha som studsmatta. Man får så snygga hopp om man landar mitt i magen - då låter matte kul med: UFF - jäkla katt vad du skräms!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar