söndag 1 februari 2009

Helgen över

Så var ännu en helg över. Haft valpägarskolan både lördag och söndag. Det har varit lite kallt men så länge det inte regnar är jag glad =O). Dagens "kursare" körde en orginell variant för att värma händerna: Stå med armarna rakt ut som en fågelskrämma och vrid händerna åt olika håll. Inte vet jag om det gjorde dem så mycket varmare men det såg kul ut...

På kursen kom några tidigare elever för att kurshundarna, som är goldens allihop, skulle få träffa andra hundar. Vilka gulliga kursdeltagare jag har som ställer upp! De får bara fika, göra övningarna och ta upp med mig om de har några frågor eller bekymmer.

De vackra tulpanerna Sambon gav mig i fredags börjar slå ut, gula med rosa streck - jättesöta! Jag blir så glad av tulpaner! För då vet jag att våren är på G!

Ullared väntar oss i morgon. Vi var där nästan aldrig förr. Nu åker vi dit minst 4-5 gånger om året. Ska handla lite till firman, hundarna samt ev lite kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar