måndag 2 februari 2009

En gång var jag i Ullared två gånger...

Det kan min käre Sambo säga efter dagens två turer till Ullared. Så här var det:

Vi skulle till Gekås för storhandling, vi skulle även handla en ny taklampa till min Assistent M så hon slapp åka dit bara för en lampa. Yngsta dottern jobbade så hon hängde med och Lärjungen också, eftersom hon inte har egen bil tyckte jag att hon kunde ta den lediga platsen i bilen. Allt gick snabbt och bra. Inget folk, eller i alla fall bara några till. Vi hittade allt vi ville ha och lite till som vanligt. Assistentens lampa fixades också efter lite fotograferande och ringande (HUR KLARADE MAN SIG UTAN MOBILER FÖRR!!!). Ingen kö till kassan, vi hade MASSOR av varor, bl a tio rör med kaffemuggar till mina kurser.

Yngsta dottern och Sambon packade varor i kassar som klämdes ner i varuvagnen. Var inne och kollade på skor eftersom Katten satt klorna i mina rätt nya fina vinterkängor (ska inte skriva vad jag tänkte göra med Katten...). Sambo fyndade en jacka till sitt fiske. Hemresan gick bra, vi var nog lite trötta i skallen allihopa. Nu började den tråkiga uppackningen men det gick riktigt bra. Tills Sambon frågar var lampan är.... Den hade vi inte med oss hem men betald var den. Ringer till Gekås och en väldigt vänlig dam letade reda på någon som visste att lampan var omhändertagen. Kunde vi komma och hämta den i morgon frågade hon, varför inte idag frågade jag. Jodå det gick himla bra det.

Jag sätter mig och skriver sms till Assistenten, men får samtidigt ett sms från Lärjungen som undrar vilken skostorlek jag har. Hon hade tagit två nummer för små skor med sig från skoaffären - i Ullared. Som jag skrattade - vilka virrpannor hela högen!!! Det slutade med att Sambon och Lärjungen fick åka till Ullared 1 timme efter hemkomsten från - Ullared. Jag fick passa Lärjungens trevliga hund, hunden tyckte dock inte att det var lika trevligt att vara här...

Vad lär vi oss av detta? 1. Kolla skostorleken INNAN du lämnar affären 2. Se till att inga varor ligger kvar på den lilla hyllan man ställer kassarna på medan man packar ner varor i dem. Särskilt inte om varan är en stor vit kartong på ca 50 x 50 cm... =O)

1 kommentar:

  1. Ja era stackare så många turer det bidde...
    Jag fnissar fortfarande när jag ser denna fiiiina lampa hängandes i taket ovanför sängen.
    Ni är alldelles otroligt härliga allihop i er familj !!!!
    Kraaaaaamar Madde

    SvaraRadera