torsdag 5 februari 2009

FLOW

eller kanske jag skulle säga FLYT! Tycker jag att jag haft idag =O). Efter stall-tjänsten i går sov jag som en liten gris i natt! Erbjöd mig på stört i morse att åka till Assistentens stall och fixa hästarnas käk var eftermiddag om det gav så god sömn varje natt. Upptäckte att jag inte heller fick ont av att lägga mat i IKEA-kassarna, d v s inte mer ont än vanligt och inte ont på något nytt ställe heller. Vilket jag ser som ett stort +.

Röntgat min nacke idag på en privat röntgenklinik, gick snabbt, vänligt och smidigt. Fast himla tur det var insidan som skulle fastna på plåten och inte utsidan. Upptäckte att det var en stor dubbelhaka som speglade sig på röntgenkameran. Tyvärr måste jag erkänna att den tillhörde mig, usch! Får skylla på att jag skulle sitta i konstig vinkel för röntgen... Inte snällt mot lilla hakan.

Ringde och beställde tid hos frissan för mitt hår ser ut som F-N. Lite klippning och ny färg behövs snarast. Och snacka om tur! Fick tid i morgon förmiddag - passade perfekt eftersom jag ska ut på kvällen. Blir nog samma färg som nu och förmodligen liknande frisyr som jag trivts mycket med.

Har hittat en veterinär som ska sterilisera våra små erotiska damer. Inte två veckor till med två löptikar som juckar och har sig dygnet runt HELA tiden!!! När sedan Hilka fick sin juvertumör i höstas bestämde vi oss: Nu ska de steriliseras. Efter lite rundringning fick vi ett bra pris hos Prima Liv i Löddeköpinge, vi fick faktiskt bra rabatt också eftersom vi hade två tikar som skulle opereras samtidigt. Och det tackar vi inte nej till! Jag fick dessutom direkt kontakt och bra förtroende med veterinären. Har fått henne rekommenderad många gånger förr. Men det är ju en bit att köra... Nu ska Hilka Pilka och Tiffidiffen bli av med sina livmödrar (haha nej så heter det säkert inte men det låter kul) och sedan slipper vi mer (hund)erotik och skendräktigheter HURRA!

4 kommentarer:

  1. Tror du vi får mängdrabbat om jag skickar med min zimba för kastration med. den lille pissnisse den tror att det är ok att lyfta benet med olika kassar osv som står på golvet.

    kram

    SvaraRadera
  2. fick ju inte med hela inlägget.

    kram Linda

    ps vi måste hitta fika tid snart.

    SvaraRadera
  3. Kan du ta med katten Greger samtidigt så kanske rabtten bli ännu större ;)
    Kram Boel

    SvaraRadera
  4. Ja och kanske våran katt Mulle. Vill ju inte ha mer sådana vildisar som biter mig i tummen.
    Skönt att du inte känner dig mörbultad efter övningarna i stallet.
    Hoppas att det löste sig med nacken... Ånej inte kunde det vara någon dubbelhaka, säkert bara någon spegelreflektion och inget som någon annan ser.
    Kramissar Madde

    SvaraRadera