tisdag 10 februari 2009

Hund- och kattvård


blev det idag. Först kloklippning på Hilka som såg ut som om hon skulle DÖ! Ögonen blev större än vanligt och ögonvitorna syntes väl. Hon är i alla fall stilla när man pysslar med henne. Sedan var det Kattens tur. Hon hängde sig i min arm i morse (på lek aaaaaaaaaajjjjjjjj) och fastnade med en klo i mig. Hon var väl inte riktigt så lugn som Hilka, men är mindre och vi var två mot en. Katten är väldigt snäll när man klipper klorna, hon protesterar högljudt och försöker bitas lite grand men finner sig snabbt. Och sedan går det som en dans, enkelt med ljusa klor dessutom.
Tiffany fick Sambon gräva fram bakom soffan. Han flyttade halva inredningen för att få fram hunden. Hon levererades till mig stel som en pinne. Och skakade innan jag ens börjat... Jag började med att klippa henne lite i ansiktet (ja pälsen alltså!), hon hade en rejäl tova på ena sidan. Hon ville inte samarbeta kan jag säga. Vi var två som försökte hålla henne i skinnet (bokstavligt talat). När sida ett var klar var det enda att göra att ta andra sidan med som var utan tova. Nu ser hon någorlunda jämn ut på bägge sidor. Jag lyckades med konststycket att inte klippa i vare sig henne, Sambon eller i mig själv. Tiffany må vara liten - men hon blir skitstark om hon inte vill något.
Som om inte detta var nog skulle hon få klorna klippta också. Men det gick faktiskt bra idag, d v s vi var två mot en (som vanligt) och jag klippte raskt. Ingen blodspillan, vilket tyvärr har hänt någon gång. Hon var duktig idag. Efter alla klors klippningar var jag genomsvett! Jag HATAR att klippa klor, och det känner så klart våra djur =O)
Resten av dagen har tillbringats i vågrätt ställning, min vänsterarm har bråkat med mig. Så dubbel dos medicin och med värmemadrassen på högsta läge har fixat armen idag. Har legat i sängen mest hela dagen (djurvården utfördes där med) för att kunna ha kurs i 1,5 timme... Men så är det under denna årstiden tyvärr.
Har nu fått igång MSN så jag kan chatta också. Man måste ju hänga med =O). Jag växer väl fast vid datorn snart. Har faktiskt tränat lilla Tiffen två dagar nu, känns jättekul och hon är så himla duktig. Tyvärr har vi bara varit inne men det går ju det med. Ska försöka träna lydnad lite varje dag, hon älskar det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar