onsdag 18 februari 2009

Indragen veckopeng för Tiffany

blir det i månader framåt! Denna lilla hund har lyckats designa mina läsglasögon till något annat än just läsglasögon!!! Jag misstänker att här har varit ett samarbete mellan henne och Katten... Dock kan jag inte anklaga Katten för justeringen av min glasögon eftersom det krävs lite styrka i gaddarna för att få till det.

Glasögonen hade skalmar som pekade åt varsitt håll, det ena glaset hade trillat ut och ena slutbiten på skalmen var av. Damen hos Optikern såg väldigt förvånad ut och hade aldrig sett något liknande... Resultatet blev i alla fall tid för synundersökning, nya läsglasögon och eftersom man får 2 glasögon men betalar bara för ett par så kommer det att bli även nya "vanliga" glasögon. Jag passade på att prova lite olika bågar och med muntra kommentarer från assistenten M vågade jag till och med prova lite "häftigare" bågar. Och man lever ju bara en gång så varför inte?

Dock ska lilla glasögonligisten få sitt straff genom att veckopengen dras in tills glasögonen är betalda!!! Fast Sambon erbjöd sig vänligt nog att betala dem... Mina läsglas lyckades Optikern justera hjälpligt men de bör behandlas varsamt tills jag fått de nya...

2 kommentarer:

  1. Ha ha..vilka djur!! Jag hade ett par jättefina öronhängen i trä, svarta från afrika. En dag när jag satte mig i soffan, så blev jag förvånad av att det var så mycket svarta smulor överallt.När jag började samla ihop alla små mikroskopiska bitar insåg jag att det var ju mina öronhängen som hade ändrat form..
    I början morrar man högt..men sen kan man inte hålla sig från skratt!!

    SvaraRadera
  2. Djur är ju flockdjur fattar du väl! Klart dom samarbetar för att ge matte gråa hår ;-)

    SvaraRadera