lördag 21 februari 2009

Insnöad!!!

I går fredag snöade det, tillräckligt för att Sambon skulle ut och sopa väck snön från rampen. Hela dagen gick vi och väntade på ljudet av snöskottningsmaskinen. Kom det någon??? Icke sa Nicke. Hemma hos Äldsta dottern på Linehed skottades det under samma dag TRE gånger! Idag, lördag med bara 10 minuter kvar, har det inte skottats. Ikväll vräker snön ner, snöplogen är i gång ute på Kornhillsvägen. Det ligger höga drivor mellan husen i vårt område. Hört någon traktor, snöskottningsmaskin eller något annat - nej inte på hela kvällen. Visst det kommer att ha försvunnit till midsommar men jag vill faktiskt kunna komma ut ur huset även om det är snö och helst före midsommar! Om någon i mitt bostadsområde läser detta - tipsa styrelsen om hur en snöröjningsmaskin kan se ut (se till höger)...
Under kvällens tittande på Medlodifestivalen delade jag soffa med två hundar och Katten. Sambon satt i den stora soffan alldeles ensam och konstaterade att alla hans flickor låg i den andra (lilla) soffan. Han kände sig oälskad sa han, stackarn. Jag påpekade att han hade LYXEN av att kunna breda ut sig helt ensam i sin soffa, medan jag låg med en Hund på benen och en hund ovan på mig som en liten garnering på en stek =O).
Snön vräker ner utanför fönstret - hade varit väldigt kul om man fått på sig alla kläder och hittat en brant backe att åka pulka i... Gjorde det en gång i min ungdom när jag var i fjällen, åkte pulka mitt i natten med första stora kärleken... När jag tänker på det kan jag fortfarande känna vilken glädje jag kände. Att vi bara fick stopp på pulkan genom att kasta oss av den för att inte hamna i staketet är ju en annan historia. Vi måste ha väckt alla skötsamma på hotellet som redan låg i sina varma sängar och sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar