onsdag 4 februari 2009

Stall-lektion


Eftermiddagen spenderades i asstistent M:s stall där jag fick mig en lektion i mockning, utfodring och mycket annan nyttig information. Allt som ett led inför ett eventuellt hästköp så småningom. Nu vet jag hur mycket 6 kg stråhalm ryms i en IKEA-kasse =O).


Det var ganska kallt, det snöade när vi körde från Halmstad. Men jag fick upp värmen när jag förberedde hästarnas mat inför morgondagen. Vi fick jättegod fika, klappade både hund, katter och hamster samt beundrade deras hus mycket! Jag erbjöd mig köpa det om de ska sälja... Men det blir nog inte aktuellt. Efter fikat skulle hästarna tas in från hagen. Assistent M har ett arabsto, jag älskar ju arabhästar! Hon är väldigt vacker, precis som dottern på 1 år.
Vilken härlig eftermiddag! Tiden gick väldigt fort, när vi äntligen körde hem var det mörkt! Men som Sambon sa: Med två sådana tidsoptimister kan man inte vänta annat =O)

3 kommentarer:

  1. Vad söt du är bland allt hö! En riktig stall-tös det där! ;-)

    SvaraRadera
  2. IKEA kassar är ett måste i alla stall. Jag tror att vi hästägare utgör 90% av all konsumtion av de blå påsarna..sen är vi ju såna att när dom börjar bli allt för skabbiga. Så köper vi nya..det är ju viktigt att höet har det fint?! Ha ha. Gud vad kul att mocka , finns ingen bättre stressterapi..
    Du börjar ju att bli värsta hästisen.. Vad kul!!

    SvaraRadera
  3. Ja och duktig är du också !!!!!
    Det hade varit väldigt bra om ni alltid kunde infinna er här sisådär runt 10 tiden varje dag så mockar vi eller rättare sagt ni hihhiihi.
    Skämt åsido det var en helt otroligt kul eftermiddag tycker jag och nog är vi tidsoptimister alltid...hoppas vovvarna inte saknade er allt för mycket.
    Detta måste vi göra om (om du vill)!!!
    Då tar vi mer hästvård tycker jag...
    Ses i veckan!!
    Massor av kraaaaaamar Madde
    (har du sett vad jag lärt mig nu med att lägga in svar hihih "sträcker på mig")

    SvaraRadera