torsdag 19 februari 2009

Molly


MOLLY
Jag glömmer inte glansen i dina kärleksfulla ögon när du tittade på mig – inte än
Jag glömmer inte din lena päls – inte än
Jag glömmer inte din långa nos tätt intill mitt öra – inte än
Jag glömmer inte din busiga blick när du ville leka – inte än
Jag glömmer inte din vänlighet mot oss alla i familjen – inte än
Jag glömmer inte våra gosestunder med ditt gosemuttrande – inte än
Jag glömmer inte din stolthet – inte än
Jag glömmer inte alla bus och upptåg som gav oss många skratt – inte än
Jag glömmer inte dagen då du kom till oss – inte än
Jag glömmer inte din energiska hjälp närhelst jag behövde den – inte än
Jag glömmer inte alla gråa hår du gav mig – inte än
Jag glömmer inte alla våra träningspass – inte än
Jag glömmer aldrig maten du stal ibland – inte än
Jag glömmer aldrig hur du tröstade om någon var ledsen – inte än
Jag glömmer aldrig katterna och kaninerna du jagade – inte än

Jag glömmer aldrig att jag inte kunde hjälpa dig – förlåt!

Jag glömmer dig aldrig Molly, min älskade kamrat i vått och torrt

1 kommentar:

  1. Vackert skrivet mamma!Blev tårögd...Kram

    SvaraRadera