torsdag 12 februari 2009

RÄDDNINGEN???

Fick mail från Tiffanys uppfödare, kallad Mormor, idag om en klotång som känner av pulpan i klon och visar grön ljus när det är säkert att klippa utan blodspillan. Hade det varit 1:a april hade jag tyckt Mormor hade kul sinne för humor eftersom jag HATAR kloklippning och det vet hon. Sambon tillkallades raskt för rådslag och efter ca 10 sekunders funderande beslöt vi införskaffa denna eminenta (hoppas vi) tång á kronor 334:- på TEBA. Jag hoppas att i fortsättningen kunna klippa jyckarnas klor utan att bli genomsvettig (så äckligt men sant) av nervositet. Ja ja ja, som hundpsykolog vet jag mer än väl att dogsen känner min oro (och svettdoft- bläh) vilket får dem att bli rädda. Men jag är inte sämre än att jag erkänner min hispighet, även solen har sina fläckar =O).

Jag återkommer med resultatet av nästkommande kloklippning med denna tång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar