måndag 9 februari 2009

Pubbesök, berömdhet, examination, födelsedag och lite annat

Med ny frisyr samt ny färg (lite åt det röda hållet) på kalufsen var det dax för besök på Harrys i fredags kväll tillsammans med goda vänner. God mat och några kaffe Karlsson satt perfekt. Synd att Lillebror jobbade annars kunde man terrat honom lite, hans andra hem är Harrys. Jag blev igenkänd och det beror säkerligen på mina besök tillsammans med Lillebror.

Valpägarkurs lördag förmiddag i kallt och snålt väder. En dam kom plötsligt fram och frågade om jag var den berömda duktiga hundtränaren? Öh - vad svarar man på det? Är jag lika rynkig som fru Börjesson från tv så hon tagit fel, eller??? Njae svarade jag - berömd och berömd... Jo envisades damen, barnens (hon hade några barn med sig) farmor hade tipsat henne om en mycket duktig instruktör som satt i rullstol så det var väl jag frågade hon? Vad säger man??? Tack tack så klart. Och mig veterligen är det bara jag som använder rullstol av de instruktörerna i Halmstadtrakten jag känner till. Damens ord värmde gott i ett fruset hjärta... Och för första gången i mitt liv kan jag tycka att det är positivt att vara lite "avvikande" (tolka mig rätt nu!) d v s inte se ut exakt som andra = rullstolsburen! Hittar eventuella kursdeltagare mig via min rulle så är det helt OK =O). Å andra sidan har det kanske nackdelar med "berömmelsen" också... Man blir lätt igenkänd haha haha!

Förutom ytterligare en Valpägarskola har jag arbetat med en examen för två ekipage inom SoS i helgen tillsammans med en annan SoS-instruktör. De två ekipagen var mycket duktiga och klarade sin examen galant! Det känns i hjärtat att min egen Tiffeloppa inte får gå utbildning till servicehund p g a sin C-höft, men samtidigt gläds jag verkligen med dem som klarar sin examen för jag vet så innerligt väl vilken betydelse det får för ägarna att kunna få hjälp av en fyrbent kompis. För min del kommer det att dröja innan jag skaffar en ny valp som ska bli servicehund. Tiffany jobbar ju med det jag lärt henne, så i praktiken har jag en servicehund men jag kan inte använda henne mer än hemma eftersom hon inte har något tjänstetäcke som visar att hon hjälper mig.

Hilka fyllde 5 år i går, tyvärr fanns ingen tid att fira med tårta och presenter. Men det tar vi en annan dag. Hundarna fick varsitt grisöra vilket uppskattades MYCKET. Vi hade bara stort grisöra så Sambon fick ta fram sågen och dela det till två mer hanterbara bitar för minisarna. Sedan såg man inte röken av dem på en stund... Om vi ber vackert bakar säkert Sambon någon god födelsedagstårta till Hilka som både människor, hundar och Katten kan äta med förtjusning. Jag ska ta en sväng till Dogz och kolla om jag kan hitta en skön tröja eller jacka till Hilka. Vintern är ju inte slut än och det är roligt att variera sig =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar