tisdag 17 februari 2009

Bantning pågår

Efter att ha tröttnat på alla flåsanden och pustanden när jag ska upp i travvagnarna köpte jag mig ett Quick Start paket i hälsokostaffär. Alltså milkshake till frukost, buljonger till mellanmål, bars till lunch, pasta och efterrätt till middag, allt i ett paket för kr 298:- för 5 dagar. Hela första dagen gick bra till middagen skulle ätas... Chokladshake till frukost, buljong och en bar till lunch (baren var väldigt god), buljong till em fikat - allt gick faktiskt ner även om det känns en lätt smak á la sågspån. Sambon påstår att det är fibrer. Middagen tillagades enligt anvisning, Pasta med tomatsås. Där blev det tvärnit. Det var mycket starkt, vilket jag brukar tycka om men dettta var bara för bra. Sedan smakade det något obeskrivbart. Sambon sa att det såg ut som något man ätit och fått upp igen. Ja men det hade jag inga problem med, men SMAKEN!!!

Något skumt måste det vara i maten för jag fick så ONT i den och den såg ut som en spärrballong. Det blev till att dricka ett glas Samarin. Jag klämde i mig efterrätten som var någon vaniljpuddinghistoria. Gick ju an. I stället för middagen åt jag en banan. Faktum är att jag bara var hungrig en gång och det var innan lunch - men då brukar jag alltid vara hungrig även om jag äter som vanligt. Så det får bli frukt eller grönsaker om resten av middagarna smakar lika dant!

1 kommentar:

  1. Puh din stackare....jag ska inte läska dig med nybakta bullar imorgon hihihih. Vi får ta det någon annan dag helt enkelt.
    Duktig är du iallafall en annan hade inte klarat frukosten ens, du vet matvrak som man är.
    Du kommer säkert känna dig helnöjd efteråt.

    Kraaaamar Madde

    SvaraRadera