torsdag 29 april 2010

Tråkig dag

har det varit denna dag. Tråkiga dagar är ett måste för annars vet man inte när de glada dagarna finns - eller hur?

Blåsten och regn gjorde mig totalt oinspirerad att göra något överhuvudtalat. Molnen sprack upp framåt kvällen och då satt jag kattvakt i trädgården en timma i solen. Katterna for som små troll ut och in i trägården, smög på varandra och gjorde jämfotahopp en meter upp i luften!

Sett en ny tv-serie, Sveriges historia, ikväll. Om sanningen ska fram missade jag litet på slutet p g a jag somnade... Det var intressant det jag såg i alla fall =O). Äldsta människan som hittats i Sverige var en kvinna utanför Hässleholm i Skåne. Och tänk att på den tiden kunde man träffa en mammut ca 5 mil norr om Hässleholm =o( - usch... Fast det gav ju mycket mat =O) om man lyckades ta död på den innan den tog död på en sjölv.

Håller på att läsa en bok om de apatiska flyktingbarnen. Tyvärr har bokens författare redan på första sidan valt att oreserverat tro på hur sjuka barnen är. Jag skulle önskat att han förde fram båda lägrens åsikter att de är sjuka/att de inte är sjuka. Förstår att man blir starkt påverkad av att se barn som slutat leva, som ente ens bara ÄR. De har tvingats se fruktansvärda syner som barn ska slippa se. Ändå kan det gnaga i mitt huvud om alla är så sjuka som de säger,,, Jag vill tro att de är sjuka men kan ändå inte få bort tanken på att vissa fejkar. Men jag skäms över mina tankar!

Å andra sidan kan folk lura både läkare och försäkringskassa för att få personliga assistans så går det säkert att lura andra med att ett barn är sjukt. När man inte vet säkert är det lätt att börja "tro" en massa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar