torsdag 8 april 2010

Och vart tog våren vägen???

Ska inte klaga, nu i skrivandets stund är det nästan 15 grader igen. Men vinden kommer från ryska tundran tror jag! Idag har påsken stuvats undan till nåsta år. I alla fall inomhus. Fjädrar och ägg i buskar och äppelträd får vara kvar veckan ut.

Sambon har kört bort en massa skräp från trädgården. Jag blev helt galen (värre än vanligt, lika bra att säga det själv) häromdagen när jag såg ut i våra rabatter. Jag körde ut Sambon att klippa ner torra övervintrade växter från förra sommaren. Själv tog jag i brist på annat en helt vanlig sax och gav mig på eländet. I rena ilskan fick jag väck jättemycket skit, arbetsställningen var INTE ergonomisk någon stans men jag fick väck det jag ville!

Idag blev det träning på Oskarströms BK igen. Jag tog med mig det Jenny sa igår: leka och erbjuda belöningar på transporter mellan momenten och i själva momenten. Så det gjorde jag, Tiffen har nog aldrig överösts med så mycket mjukost (tub), bäver och boll! Och vi hade skitkul!!! Sen stannade hon inte på ställandet utan lade sig, gjorde om det med samma resultat. Gick bara vidare i momenten och tränade endast ställandet på kort avstånd med boll-belöning. Hon KAN stå men ibland tycker hon något annat. Det är det hon gör på tävling också... =O(. Men ja ja, nu ska vi tävla på lördag. Hå och hej, bara att försöka igen.

Madde hade Alice med på jobbet idag och de tränade agility medan jag och Tiffen tränade vårt. Vi gjorde dem sällskap och vi hade lika roligt alla fyra! Trodde inte min lilla hund var så modig, men hon gick upp på balansen utan några bekymmer. Klart, osten var ju god och vad gör man inte för den =O). Muta??? Nix - lön för väl utfört arbete på höga höjder.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    på tal om lydnadstävling skall SBK Halmstad ha träningstävling i olika sorters lydnad den 20:e april på Nya Planen =)
    Se mer på http://www.sbkhalmstad.se/extra/news/?module_instance=1&id=395&navid=&newscat=&newslist=true

    SvaraRadera
  2. Vilken HÄRLIG dag vi hade :)
    Måste vi göra om !!!

    Kram Madde

    SvaraRadera