tisdag 20 april 2010

Svårt att bli av med ett beroende...

Nu är det kanske inget allvarligare beroende. Men ett himla beroende är det i alla fall. Vad är jag beroende av då? Jo F A R M V I L L E, ett spel där man sår och skördar, bygger stall, köper hus och lyktestolpar m m. Började spela i somras, märkte redan då att man blev beroende. Man var tvungen att mitt i ett teveprogram gå in och skörda sina åkertegar annars ruttnade säden. Jag hade nu hållt på att mata två hundar var 20:e timme eller något. Och jag har märkt att det har tagit så mycket av min tid. Tid som jag tidigare lade på hundträning, trädgårdsskötsel, läsning - ja en massa saker som jag inte gjort ordentligt på över ett halvår. Bättre sköta de riktiga trädgårdslanden, bättre mata de riktiga hundarna, bättre att dona och fixa med lägenheten än med låtsashus. Nu har jag lagt ner det tvärt.

Fotograferat mina Gudrun Sjödén kläder som jag tänker sälja på Tradera. Det är kläder som jag köpt men kanske aldrig haft på mig ens. Och varför ska kläder för tusentals kronor bara hänga till ingen nytta i garderoben? Hoppas jag får sålt allt, tror nog att jag kan få minst 2000:- tillsammans för alltihop. Och det är goa pengar som man kan handla nya kläder för =O).

1 kommentar:

  1. Ja jag har förstått att detta spel skapar beroende därför har jag helt enkelt bojkottat det.

    Ja ibland köper man kläder som man aldrig använder... borde kanske börja sälja lite jag med. Framför allt har jag massor av barnkläder nu efter Saga som är i nyskick.

    SvaraRadera