fredag 9 april 2010

Morgonritualer

Varje morgon gås samma ritualer igenom oavsett när jag vaknar.

Jag sätter mig upp i sängen, säger hej till hundarna som lagt sig igen efter frukosten de fått av Sambon. Tigris kommer gående och pratar med mig, hoppar upp i sängen eller lägger sig på golvet för att bli klappad. Hilka kommer fram till mig och snusar mig noga i ansiktet - bäst att kolla att det är matte som ligger i sängen. Skrålis kommer och vill bli kelad under hakan. Tiffany kommer fram, ibland får jag en snabb puss eller så hämtar hon en leksak för nu ska det lekas lite.

Behöver jag säga att det tar mellan 10-15 minuter innan jag ens får på mig glasögonen och kommer ur sängen??? Men härligt är det =O)!!!

Suttit mycket vid datorn idag, gått och småpysslat lite, d v s bara latat mig precis hela dagen...

1 kommentar:

  1. Härliga morgnar !!!!

    Du är så värd att bara gå runt och mysa :)
    Kram på dig // Madde

    SvaraRadera