fredag 16 april 2010

MOLLE

Foto: Familjen
Idag somnar Servicehund emeritus Molle in.
Han arbetade duktigt med sin matte så länge han var i tjänst. Jag hade förmånen att få vara deras instruktör vid deras utbildning, och både Molle och matte har gett mig minnen för livet. Och väldigt roliga minnen, bl a jagade matte och jag brevbärare för Molle skulle tränas på dem. Exakt vad som skulle tränas är en hemlighet... Matte och Molle gav mycket av sig själva och det var aldrig tråkigt att vara med dem!
Molle kommer alltid att vara BÄST för mig, han och matte var mitt examensekipage under min instruktörsutbildning och jag lärde mig väldigt väldigt mycket av dem. Molle har en särskild plats i mitt hjärta, precis som hans matte.
Idag är en tung dag i hans familj, det finns absolut inga ord som räcker till att trösta. En dag kommer de att kunna skratta åt minnet av alla idéer eller hyss han hade för sig. Samtidigt som det kniper i hjärtat...
Tack Molle för jag fick lära känna dig!

1 kommentar:

  1. Lider med Karin och hennes familj otroligt mkt..!!! E så hemskt... :( // Alexandra

    SvaraRadera