onsdag 28 april 2010

Knep vid kloklippning av hund

fick jag idag av Madde när det stod kloklippning på programmet. Våra hundar reagerar med helt olik taktik när de ska få klorna klippta. Hilka: Jag kommer ALDRIG att överleva detta, om jag ligger som en säck potatis tror de nog jag är död och då slipper jag den här skiten (stirrar med STORA skräckslagna ögon)! Tiffany: FAAAAAN att de lyckades få tag i mig, här ska inte klippas en klo inte, nu leker jag HALA ÅLEN (varpå hon är som en spänd fjäder som vrider, bänder, och spänner ut alla benen).

Nåväl, Madde fick äran att hålla odjuren medan jag klippte. Madde visade sig besitta stor kunskap om hur man avleder en hund från det man gör med den: Knacka den i huvudet! Madde förklarade: Om man ska göra något med en häst som den kanske inte gillar så ska man knacka den mellan ögonen, det hade en gammal hästkarl sagt. Hästen är då mer uppmärksam på knackandet och glömmer att man gör något med den. Det fungerade även på hund kan jag intyga, de blev både knackade i huvudet och fick höra Tänk om jag hade en liten liten apa um pa um pa fallerrallrei... För att jag inte ska bli anmäld för djurmisshandel försäkrar jag att det inte var jag som sjöng utan Madde. Båda hundarna var duktiga, och de fick inte hjärnskakning av allt knackande =O).
Det blev bad för dem också idag samt lite pälsvård så nu är de som nya!
Sambon fick ta badandet, det brukar bli väldigt bra.

Kollar Tradera flera gånger per dag för att se om någon vill ha mina kläder. Sist jag kollade i eftermiddags var det uppe i 480:- totalt, så lite kommer jag väl att få in på det. Är väldigt spännande tycker jag =O).

Sett ett program om cancersjuka som får cellgift, ett polskt program. Fanns människor från tonåren och uppåt. Det såg ut som om de låg i rad i ett rum, jag fick känslan att det var lite som löpande band principen. Lika mänskligt och värmande som en igloo. Det var gripande, de flesta tog det med ro, några var ledsna och några riktigt skämtsamma. Grym sjukdom cancer, min far dog av det, min älskade Ronja dog av det - jag hatar den sjukdomen!!!

1 kommentar:

  1. Mina reagerar också helt olika. Twixi kan ligga helt själv i fåtöljen när man klipper hennes klor. Ge henne en bit godis o du kan klippa klor bäst du vill :). Vad Yoshi gör vet du ju redan, o det är mer än att åla sig... Kanske skulle testa knacka mellan ögonen o sjunga om apan... Fast jag tror inte det räcker, suck. Heja Madde!
    Ha en bra dag! Kram Lena

    SvaraRadera