lördag 24 april 2010

En härlig dag!

Fast det började så lagom härligt... Tigris lyckades smita från trädgården!!! Bägge katterna var ute, och vi hade inte koll på dem. När jag tittade ut såg jag Skrålis springa fram och tillbaka med mycket låg kroppshållning. Jag gick ut på rampen och hörde någon jama på andra sidan muren. Yngsta dottern skrek: Hon är utanför! Och jag vrålade: Spring! Dottern har nog aldrig kommit så fort ut genom ytterdörren någonsin. Då ser jag Tigris hoppa upp på muren, klättra på kompostgallret och hoppa ner i trädgården. Hon och Skrålis bara for rakt förbi mig in i huset. Och så fort har jag aldrig kommit in och stängt altandörren!!! Vad rädd jag blev! Husse var inte hemma och det är ju en hussekatt den där Tigris... Nu får vi försöka komma underfund med exakt var hon tog sig ut. Husse tror att hon har klättrat upp i äppelträdet och hoppat över till kompostgallret.

Efter denna uppskakande incident åkte jag och Tiffen till Laholms BK där Sussi och Himbi hade tränat en stund, vi var väldigt försenade och jag skäms ännu... I alla fall fick Tiffen en genomkörare i nästan alla kl II momenten. Första gången på en bruksplan. Hon var jätteduktig och jag måste säga att jag har en helt annan självsäkerhet i träningen eftersom jag nu VET att hon kan och vill träna och hon kan prestera även på tävling =O). Det är så härligt att vara tillbaka på SBK och träna, alla minnen och känslan från tiden med Ronja kommer tillbaka även om det nu är med Tiffen jag är där.

Äntligen fick jag bjuda på 1:apristårta!!! Sambon var snäll och gjorde en chokladkaka med klet i mitten och vispgrädde och hallon till. Tiffen fick en jättefin älg som piper av Sussi, den blev väldigt populär kan jag säga. Vi hann bara hem så snodde Hilka den...

Och sporrad som jag blev idag har jag nu betalt alla träningar med magister Jenny som vi ska ha t o m juni. Jag får sån himla energi när jag varit och tränat i fint väder och man känner att vovven är på G! Då är livet som bäst!

1 kommentar:

  1. Tack för den goda 1:apristårtan!
    Det är så kul att träna med er!
    Vilka framsteg ni har gjort!
    Det båda gott för framtiden.
    Kram Sussi och Himbi

    SvaraRadera