måndag 12 april 2010

Underbar dag!

Åh vilken bra dag jag har haft idag, dagen är inte slut ännu i och för sig.

Det har varit 18 grader varmt och full sol hela dagen! Jättehärligt!!! Sambon har kattsäkrat trädgården nästan klart så katterna kunde vara med oss under eftermiddagen. De var mycket nyfikna, och naturligtvis hittade Tigris den svaga punkten i kattsäkringen som INTE är klar! Meningen är att katterna ska kunna vara med oss och hundarna ute i trädgården. Den är nu inhägnad med hönsnät och kompostgaller, faktiskt ganska snyggt! Katterna får det skönt!

Eftermiddagen har spenderats på konditori Regnbågen tillsammans med fröken H och Madde. Det blev mycket prat ooch skratt och goda bakelser =O). Cheesecake för min del, kan varmt rekommenderas! Det var bara ett fel på den - biten var alldeles för liten, det smakade mer. Har bokat in fika med en annan kompis där i början av maj, men jag misstänker att jag kommer dit innan...

Medan vi satt där, vid fönsterbord, kom ett ungt par förbi med två hundar. Den ena var en valp som hela tiden blev ryckt i med kopplet. Den andra, förmodligen lite äldre, blev nertryckt över ryggen och fick en örfil! Vi satt med tre tappade hakor kan jag lova! Paret försvann så vi hann inte ut till dem. Vi trodde inte våra ögon...

1 kommentar:

  1. Jag var så chockad att jag satt fast i stolen. Hoppas jag slipper se dem igen för då smäller det nog...

    SvaraRadera