tisdag 13 april 2010

Lyckliga katter!

Idag har Sambon fått klar kattsäkringen av trädgården, nu är den lik typ Hall eller något i den stilen. Trillar det in en katt utifrån kommer den garanterat inte därifrån. Och våra missar kutar runt, ut och in, jagar varandra och försöker hitta en väg UT, särskilt Tigris. Det känns härligt att kunna erbjuda dem utevistelse! Nu håller vi bara tummarna att katterna inte kan rymma!

Provade ny smärtstillande medicin idag, inför Englandsresan. Eftersom jag inte har någon lift med mig på resan kommer jag att belasta min utslitna axel enormt. Efter förra årets resa hade jag outhärdligt ont i axeln, därför beslöt jag mig för att nu ska det in en axelprotes. Den ska jag få i augusti tror jag. Men först ska jag härda ut ännu en Englandsresa med min utslitna axel. Medicinen är ett morfinliknande preparat som man inte alltid tål, bl a kan man kräka. Tack och lov mådde jag inte dåligt alls av medicinen, men jag blev ganska trög i skallen. Och trött! Gav det någon effect? Japp, det fungerade utmärkt! Men köra bil efter att ha tagit en tablett är inte att rekommendera... Det gör ju Sambon när vi väl är över gamla Nordsjön som svallar och brusar =O).

Mot sjösjukan har jag fått plåster som ska sitta bakom örat. Jag är lite skeptisk till om det verkligen fungerar, fungerar det inte kommer jag att upptäcka det ganska snart. Stackars Sambon som måste serva en sjösjuk Marie, i och för sig börjar han bli van.

På tal om liftar, i lördags kväll var jag särskilt glad att jag har dem. Vi firade Tiffens 1:a pris med en flaska vitt. Det var väldigt gott vin, nästan som saft, och väldigt lättdrucket =O). Normalt dricker jag ca 1-2 glas vin, sedan är det nog för Lempe. I lördags drack jag 3 glas, ingen mängd för de flesta men mycket för mig. Tillräckligt mycket för att inte komma upp ur soffan! Ibland fuskar jag och använder inte liften, bara för att få röra mig och använda musklerna så de inte blir helt förslappade. Sambon fick hämta liftmattan och hissa över mig till stolen.

Till sist vill jag tala om att det gläder mig att Lars Ohly (v) inte tänker uppvakta vid det kungliga bröllopet i sommar efersom han "inte känner sig nära anhörig med brudparet", och dessutom är emot monarkin som institution. Bra Lars O!!!

1 kommentar:

  1. jag kan säga att dessa plåster hjälper hyffsat, hade inte överlevt min första grav. utan dem. får hoppas att du får nytta av dem. kram

    SvaraRadera