torsdag 22 april 2010

Deklaration


Äntligen kan man vara lugn ett år framåt. Fick hjälp med min deklaration av en f d kursare till mig. Han har hjälpt mig de senaste åren, och ingenting vill ha ha betalt... Vi byter tjänster - han får gå gratis på mina kurser och aktiviteter mot att han hjälper mig deklarera. Jag har jättesvårt att förstå hur jag deklarerar firman, han gör det på mindre än 10 minuter! Nästa år har jag ingen firma att deklarera så då blir det ett sms till Skatteverket bara. Nu får jag vänta till december innan jag vet om jag ska betala mer i skatt eller om jag får tillbaka lite kulor.

Måste ligga i som en rem nu och spara allt jag bara kan. Vi ska ju till OS i London 2012, och det kommer att kosta mycket för biljetterna... Därför blir jag extra glad om jag kan få tillbaka lite på skatten.

Idag har Tiffen och jag börjat träna momenten i lydn klass II - UNDERBART roligt!!! Min lilla gumma låg plats i ca 15 sekunder när jag gömde mig. Det är så himla viktigt att hon känner sig helt trygg med att matte försvinner på platsliggningen. De andra momenten har jag börjat med i små delar som sedan ska sättas tillsammans till slutliga moment. Tiffen jobbade jättebra, hon vill verkligen göra något. Det bådar gott tycker jag för framtiden =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar