tisdag 6 april 2010

Ny kamera!!!

Äntligen har jag köpt en ny kamera. Den andra gick sönder för ett år sedan, en liten liten tapp som höll batteriluckan på plats trillade av när jag tappade kameran i golvet. Så klart gick det inte att laga. Och det blev inga bra kort när jag försökte hålla in luckan (för att batterierna skulle funka) och samtidigt ta kort.

Nu har jag "köpt upp" mig och skaffat en kamera med större möjligheter. Den ser ut som en systemkamera men är inte det. Fast det ser faktiskt lite proffsigt ut... Vis av skadan har jag instruktionerna med i kameraväskan ifall jag får för mig att fixa till bilderna. Det finns en beauty-funktion som trollar bort lite skavanker, den funkar. Har testat på Yngsta dottern.

Kommer att lägga ut mina bilder här allt eftersom. Har velat gå ut i flera dagar och ta kort på julrosorna som blommar för fullt, men det är kallt och rått så man tappar lusten tyvärr. Idag har vi röjt i rabatterna både på framsidan (viktigt, måste se snyggt ut) och i trädgården. Det blev 3 säckar skräp och ändå finns det mer att rensa upp. Vår gräsmatta, eller rättare sagt - vår EX-gräsmatta, är ett sorgligt kapitel. Den är helt gul och ser för bedrövlig ut. Tror det blir till att köpa färdig gräsmatta att bara rulla ut. Eller bara och bara, det är jobb med det med.

Nästa stora projekt är att näta in hela trädgården så våra katter kan hålla till där utan att kunna rymma. Vi har ju blivit ägare till två katter nu. Och vi som inte skulle ha någon... Nu har vi två. Som det kan bli =O)

1 kommentar: