tisdag 27 april 2010

En vanlig tisdag...

Vi har en schemalagd katt!!! Sambon kom på katten igår kväll och gjorde sig lustig över henne. Tigris låg på ett assistentschema, alltså var hon schemalagd =O).

Har rensat garderoben och lagt ut diverse Gudrun Sjödénkläder på Tradera. Vissa har jag inte ens användt, prislappen sitter kvar. Och jag insåg att jag aldrig skulle bära dessa kläder av olika skäl. Har lagt ut nio plagg, får jag 250:-/st säger vi blir det 2.250:- minus kostnaden till Tradera, kanske runt 2000:- kan det bli då. Passar perfekt i min plånbok. Sambon fyller 60 om någon vecka och vad han inte vet är att han ska bli utbjuden på galej... Och jag bjuder =O) - och då är det ju en fördel om jag kan betala notan.

Nu är tid för sterilisering bokad för Kajsa (Äldsta dotterns katt) och Skrålis (vår katt). Vi ska göra det i Laholm som var en av de billigare med det. Det lönar sig att ringa runt och kolla vad de olika veterinärerna tar för pris på sina tjänster! Man kan spara en del hundralappar på det. Med tanke på hur Äldsta dottern månar om sin katt vill hon säkert hänga över veterinärens axel och se så han sköter sitt arbete ordentligt!

Jag ligger inte bra till hos Tiffany. Jag har suttit vid datorn i två dagar i sträck p g a "nödvändiga" sysslor där och inte tränat eller gjort någonting med henne. Hon kastar sura blickar på mig... I morgon ska det bli lite tid vid datorn kan jag lova henne, för vi måste träna då. Om det inte regnar... Funderar på att köpa växter till mormor och morfars grav samt till min far och mors grav, det får nog bli lite gravvård i morgon PLUS hundträning (jag LOVAR dig Tiffen).

1 kommentar:

  1. Hmmmmm såg din lilla kommentar ang Kajsa... Hahaha e väl bra jag e nogrann med henne med tanke på vilken hemsk start i livet den lilla fick (slängd i en häck). Kajsa e min må-bra-i-själen katt!!! Och du kan inte motstå den lilla (ibland) morrande saken ( när vi hälsa på er) Hihi....

    SvaraRadera