onsdag 9 mars 2011

Vilse i pannkakan eller i Malmö

Resan till Malmö i går kommer att bli en historia att berätta för barnbarnen! Sambon skulle ner till sin pappa med en ny tv och Yngstingen skulle till sin kärlek. Så långt var allting klart.

Yngstingen har aldrig varit hos sin kärlek, och hade bara fått ett gatunamn UTAN nummer på huset. Kärleken hade sagt att hon skulle vänta på honom på ett café som ligger på 1 minuts gångavstånd från hans lägenhet... Men det var ju väldigt svårt att hitta det caféet eftersom hon inte visste hans fulla adress! Sambon har ju växt upp i Malmö och bott där i 25 år så hon litade på honom.

De passerade tydligen en del caféer där hon vägrade gå in på. När hon får syn på en pub ber hon om att bli avsläppt där istället. Väl där tänker hon ta en öl, har inga kontanter med sig och de tar inte kort på summor under 100 kr. Hon erbjuder de 19 kr hon har i kontanter, men det tog de inte emot utan hon fick sin öl mot löfte att kärleken kom dit efter jobbet och löste ut henne. Där sitter hon utan att ha en susning om var hon är, med datorväska, resväska samt lite annat att bära på.
När hon väl lyckas förklara för kärleken var hon är fick han panik! Hans arbetskamrat sa att hon satt på en av stans farligaste pubar!!! Min Sambo har släppt av min älskade dotter på en farlig pub!!! Som vi skrattade! Nu överlevde hon besöket och hon blev utlöst och omhändertagen till sist. Idag berättade hon att älsklingen var jätteängslig för hon skull gå till Triangeln (köpcentrum) och hämta medicin. Med tanke på hennes stora kunskaper (not) om Malmö förstår jag hans rädsla att släppa henne lös på Malmös gator =O).
Och min stackars sambo fick höra mig ligga och skratta i sängen när vi lagt oss, jag hade verkligen velat se alltihop!!!

1 kommentar: