måndag 7 mars 2011

Mer Tiffe-träning

Med risk för att tråka ut er läsare måste jag rapportera även från dagens träning med min lilla hund. Jag känner mig så jäkla glad när vi tränar! Man glömmer alla bekymmer, värk och oro för man måste fokusera på träningen. Det blåste lite snålt men vi fick till det ganska bra ändå: rutan, inkallande med ställande, apportering, vändningar på stället, läggande under gång där jag idag tog till en leksak för snabbare läggande. Och tävlingsposition, att bara stå rakt upp och ner tyst, och nu funkar det väldans bra. Försökte finta henne vid Fot-position så hon fick vara alert för att inte tappa bort matte =O).

Ska träna platsen när det blivit lite varmare på marken. De sista gångerna vi tränade det blev det så fel. Hon fixar inte att den som ligger jämte får sin ägare tillbaka tidigare för då tror Tiffen att det är slut för henne med. Och sedan måste jag vara tyst när jag gömmer mig och inte skrika eller visa mig om hon t ex sätter sig upp. Det blir i alla fall tävling i början av april i Oskarström.

Sambon är på jakt efter nötlever! Lillebror åt stekt lever i helgen och vi blev så sugna på det! Flera år sedan vi åt lever, dax för det nu tycker vi. Det är väl inte någon rätt som många gillar förstår jag, men rätt tillagad och med god sås är det så himla gott!

Vi håller på att försöka lösa hotellfrågan under London OS nästa år. För att slippa den dagliga tågresan från vårt selfcateringboende har vi räknat ut att det blir billigare att bo i London. Problemet är att antingen är det fullbokat eller kan man inte boka redan nu - SUCK!!! Och även om det finns 10-12 anpassade rum kan man inte vara säker på att få ett sådant. Vilket trams! Det handlar ju bara om VILJA! Man kan inte skylla på att man har så mycket att göra inför OS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar