lördag 12 mars 2011

Hårproblem


Först ska jag säga att jag, trots minimal träning, ska tävla i Oskarström den 9 april. Det får bli en generalrepition även om vi inte har hunnit träna ordentligt. Men tävlingen är så mysig och dessutom får alla pris hur det än går i tävlingen. Och det brukar vara fina saker att välja på! Och bra väder!
Jag har verkligen hårproblem! Inte bara EN dålig hårdag, utan ALLA dagar är dåliga hårdagar. Just nu ser jag ut som Kristina Lugn i kalufsen! Hade jag tuperat det hade varit frisyr á la Elisabet Högström... Min frissa tycker jag har mycket fint hår, det är väldigt tjockt. Och med självfall som inte låter sig tyglas. Alltså en fjong hit och en fjong dit, och definitivt inte där de passar.
Har fått tid får en vårklippning, funderar på om det ska bli en fårklippning (så kort det går utan att jag blir kallad skinnskalle) eller om det bara ska glesas ut? Och kortas ner. Sedan ska jag färga det med. I ett väldigt svagt ögonblick vid förr besöket på salongen beslöt jag mig för att testa rött hår. Jag tyckte en särskild färg var mycket snygg och frissan skrattade för det var exakt den färgen jag skulle passa i sa hon. Men nu när det närmar sig ångrar jag min kaxighet att vilja bli rödhårig.
Men blir jag rödhårig kan man skylla på det om man har en dålig dag - alla vet ju att rödhåriga har ett jäkla humör eller hur ;O)

2 kommentarer:

  1. Jag har sett dig i kortare frisyr än den du har nu o ska jag vara riktigt ärlig passar du bättre i det :). Du är som jag, det ska inte vara för långt. Jag röstar för en kortare frissa! Men du är söt hur du än har det, tro inte annat men man passar bättre i vissa frisyrer så är det bara :)
    Rött skulle nog vara snyggt o piffigt på dig :D. Ta inte för lysande rött första gången bara, för då tycker man att man ser ut som ett stoppljus, för man är inte van. Been there - done that!
    Lycka till på tävlingen!!

    SvaraRadera
  2. Kul att du ska komma och tävla hos oss, Lite längre och med en plattång är det enda som fungerar för mig. Men oj vad coolt med rött :-)

    SvaraRadera