söndag 6 mars 2011

Vilken tur

att inte någon norrman vann Vasaloppet OCKSÅ! Det hade varit väl magstarkt efter alla deras framgångar i VM i Oslo. Northug som vann 5-milen idag är visst inte populär hos alla svenskar sedan han fånat sig på mållinjen häromdagen. Det var väl inte värre än Dählie som BACKADE sig över mållinjen? Hade det varit en SVENSK som gjort samma entré i mål hade väl alla svenskar (?) tyckt det var himla käckt. Ja ja nu är VM slut och vad ska man nu se på tv???

Ännu denna dag har vikts åt lite lydnadsträning, idag blev det i trädgården. Hopp/sitt, apportering, fjärrdirigering vid sidan och precis framför samt positionsträning. D v s när jag ställer upp i tävlingsställning ska Tiffe utan kommando komma upp vid min sida i Fotposition och sätta sig. Och så körde vi lite hö/vä/helt om halt. Hon försöker hela tiden göra sitt bästa och jag är förvånad över hur lite honn tappat i momenten trots vårt låååååååånnngggaaaaaaaaa träningsuppehåll. Vi hade mycket fin störning i form av två väldigt pigga katter =O).

Ja katter ja, de störde MIG väldigt mycket när jag lade ut en massa godisar till hundarnas hjärngympa (leta godis fågel/fisk/mittemellan). Det var anka, kyckling samt lite annat i torkat format som jag klippt ner i lagom havanaisbitar. Dessa är dessutom lagom för två katter tycker katterna! Och väldigt goda!!! Jag gick och la ut godisar på kluriga ställen, upptäcker att efter mig går Skrålis och äter upp det... Hon tror ju hon är hund så varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar