torsdag 24 mars 2011

Vad gillar möss?

Svar: De gillar älgsalami!!! I alla fall våra. Eller våra och våra, de behagar bo under vårt vardagsrumsfönster. Det gör dem automatiskt till våra anser jag. Sambon gillrade fällor med älgsalami och ost, första omgången 2-0 till mössen! Andra omgången 1-0 till oss =O). När jag mycket förundrad frågade Sambon varför han gillrar fällorna med ÄLGSALAMI (i mitt tycke för avacerat) förklarade han att han hört att man ska använda något som luktar mycket. Hm!

Min stackars käke fortsätter att spöka. Det började med att jag för en vecka sedan fick jätteont i halsen, kunde knappt svälja. Efter tre dagar hade jag så ont från hakspetsen upp över vänstra sidan under käken och upp i tinningen, ibland ut över bihålorna. Jag är van att ha smärta i kroppen - men detta var djävulskt! Jag alternerade mellan de olika smärtstillande medicinerna jag har. Låg totalt utslagen! Ringde vårdcentralen i måndags, skulle avvakta då jag inte hade fullt så ont. Haft ont när jag ska öppna munnen för att äta eller gäspa. Det gör ont i käkleden tycker jag. Legat hela veckan, varit supertrött och sovit mycket. Idag har svullnaden gått ner lite till, å andra sidan har jag ett blåmärke under käklinjen där det är svullet. Inser att jag nog måste pallra mig iväg till doktorn i morgon, hoppas bara jag får en tid hos min doktor! Jag är trött på att se ut som en hamster med bara ena fickan full med nötter!

Och tiden rinner undan för vår träning... Idag måste jag till klubben och träna Tiffany! Vi ska tävla om 2,5 vecka!!! PANIK!!! Det är rutan och fjärren som vi måste få till ännu bättre. Försöker köra fjärren inomhus, sittliggsittliggsittligg. Hon gör det bra vid min sida OM jag har en godbit i handen, annars drar hon sig framåt och rör sig i sidledes med. Öva öva öva öva är det som gäller.

1 kommentar:

  1. Tänkte åka till klubben på söndag, om ni vill hänga på.

    SvaraRadera