fredag 25 mars 2011

Älskar SOLEN!

Varit ute en stund i trädgården tillsammans med djuren. Klippte ner lite gamla perenner med god hjälp av katterna som nyfiket undrade vad jag höll på med. Hundarna fick ett godissök på gräsmattan, eller snarare det som är kvar av den. Döm av min förvåning att Skrålis letade godis hon med!. Det såg festligt ut, två hundar och en katt smaskandes tillsammans. Nu brukar skrålis vara hopplös att ha i köket när jag fixar träningsgodis till hundarna. Hon äter det glatt och snor gärna en stor bit med sig.

Blev jätteglad när jag upptäckte att vi hade en mörklila julros under murgrönan. Vi har köpt hur många "lila" eller "svarta" julrosor som helst (de är mycket dyrare!) - när de sedan blommat har de varit vita! SUCK! De är jättefina de också men vill man ha en lila/svart så vill man ju det! Såg att rabarberna är på väg upp. Man kan nästan sitta och se dem växa! Vi längtar alltid efter dem, jag gör en jättegod paj av dem och vi längtar lika mycket varje vår efter första pajen. Har vi tur kan vi skörda i början av maj.

Fick besked från Af idag att jag får praktisera på klubben i åtta veckor. Man får inte ha längre praktik, meningen är (enl Af) att man därefter kanske ska få en tjänst på sin praktik. Ja det får vi väl se, idéella föreningar brukar inte ha råd med anställda så är det tyvärr. Men nu får jag i alla fall lite praktik och sedan blir det till att söka arbete som alla andra. Känns OK för mig =O)

Tränade Tiffen i går på klubben, gick så där. Det hon kan gör hon jättebra (såklart), men vi får inte till fjärren. Så fort jag går ifrån henne det minsta flyttar rumpan framåt vid sitt, och åker inte tillbaka lika långt vid ligg. Inkallning med ställandet är svajigt, hon rusar jättefort men stannar inte snabbt OM det inte ligger godis bakom henne. Har kommit på en idé hur jag ska lura henne, men den kan jag ju inte skriva om här ifall någon domare läser detta ;O). Hade en luring när jag tävlade med Ronja, det var bara en domare under alla år som såg den! Han var på mig direkt =O) och jag kunde ju bara erkänna *rodnar skamset* =O).

Känns idag som om jag vill ta hela världen i famnen! Sol + värme = fart på tanten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar