måndag 14 mars 2011

Hur har de tänkt?

Ska ändra en tid på lasarettet vilket går utmärkt bra via nätet. Men när jag ska logga in står det att de ska ändra något efter den 15 mars för att göra inloggningen säkrare. Och de uppmanar en till att kolla att det står rätt telefonnummer då man ska få en kod via sms när man loggar in. OK, försöker logga in, har inget konto står där (lustigt för det har jag faktiskt), skapa nytt konto, kan bara lämna mitt personnummer, "du får vänta i några dagar på dina inloggningsuppgifter"... Hur 17 ska jag kunna kolla om mina uppgifter stämmer före den 15 mars när jag inte får uppgifterna förrän om några dagar? Hmmm hur har de tänkt?

Hela 8 grader varmt idag, det känns verkligen att våren är på gång. Våra nysatta krokusar (i höstas) verkar ha klarat vintern bra för det kommer mängder. Julrosen är också på väg med många knoppar. Funderar på att gå ut och klippa ner gamla perenna blomställningar från i fjol. Nja vill nog ha liite sol för att det ska va riktigt skönt för trädgårdsarbete =O).

Vägde mig i går. Äldstingen var här och vi fick ett ryck att väga oss. Jag har jättesvårt att väga mig på en vanlig våg, men med lite akrobatik - tur jag fortfarande är vig - och en mobiltelefon (fråga inte hur den användes!) så fick vi fram lite siffror. Eller lite och lite, det var MYCKET fler och högre siffror än jag ville se men det bekräftade bara det jag trott: Jag väger jäkligt mycket för mycket! Så nu ska här räknas kalorier och motioneras! Man vill ju gärna överleva så man får uppleva eventuella barnbarn (nej jag tjatar inte på mina barn ;O))...

1 kommentar:

  1. Janet Neij-Johanssonmars 15, 2011

    Vad fint och trevligt du skriver, kul o läsa.
    Kram Janet

    SvaraRadera