tisdag 15 mars 2011

Motionerande matte

Beslöt mig att ta vara på dagen så jag tog lunchkissningen med Tiffany och med min hjälpstol. Har en kondition som en ja jag vet inte vad, den är på 0 i alla fall. Tänkte efter hur jag skulle undvika de värsta backarna - man kan ju inte ta ut sig första dagen eller hur? Sen var det ju vinden med... Tiffen traskade villigt med mig runt, ju längre vi gick desto piggare blev hon! Jag glassade i nerförbacken, och stånkade när det gick uppför. Vi kom hem till slut, fast stolh----tet la av på halva sträckan. Batterierna är URDÅLIGA, de håller inte mer än max 2-3 km sen är de slut. Ja ibland räcker det att jag kör en dag inomhus så tar de slut. Batteriet behagade fungera till slut.

Vi tränade alla momenten i 2:an utom platsen. Min fisförnäma hund vägrar sitta/ligga när det är vått på marken. Därför kan vi bara tävla när solen skiner =O)! Hon var jätteduktig idag! Och jag busade en hel del med henne med "råttan", jag måste få upp kampen i henne för då jobbar hon på bättre än om jag ger godis.

Fria följet funkade bra, förutom där det var vått... Läggandet small hon ner i backen på (det var snustorrt!), inkallandet med ställandet fick hon till mycket bra utan belöning bakom, rutan OK, apporten mycket bra, fjärren - flyttar fram, hoppet kanon! Efter genomgången tränade vi bara rutan och fjärren med mycket bus och godis! Som avslutning regnade det manna från himlen = kastade ut en liten näve blandat godis till Tiffeloop vilket hon gillade!

Jag kommer garanterat somna fort ikväll efter en innehållsrik dag, har ju jobbat med. Och ska på arbetsintervju i kväll för en eventuell praktikplats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar