lördag 5 mars 2011

Härligt!!!

Idag har jag fått vårkänslor vilket för mig även betyder träningskänslor! Det är 7-8 grader varmt och marken är torr, det kan inte bli bättre!!! Tiffen såg mycket förvånad ut när vi först traska en kissrunda, hon gick mest bakom mig och anade att något var på G. Men när vi kom in på cykelbanan där vi brukar träna ja då blev det en väldans fart på henne! Jag fick höja batterihjälpen på rullen för att hänga med.

Vi tränade fritt följ, inkallning med ställande, fjärren och läggandet. Hon vill fortfarande inte ligga. Jo om hon sitter jämte eller framför mig, men inte från gående till liggande. Det var det vi nollade på sista tävlingen i höstas. Så nu ska det bli STORA ROLIGA och GODA belöningar på just det momentet. Som egentligen är jättelätt om man jämför med rutan i 2:an.

Jag provade att lägga en belöningsask där jag ställer henne på inkallningen. Och tänkte att nu stannar hon väl innan jag sagt STÅ. Men nej det funkade faktiskt! I alla fall på kortare avstånd. Ibland såg hon inte burken heller utan jag fick visa vilket jag tycker är rätt bra.

Idag har vi klippt fram ögonen på hundarna så de kan se ut. De får lugg väldigt snabbt och det är lite läskigt att klippa runt ögonen. Yngsta dottern tog Hilka, det är som att klippa en sengångare... Hilka är ju så väldigt snäll och LUGN. Medan jag tog Tiffen, den lilla damen har åsikter när saker och ting ska vara klara. Där kan man få visa med hela handen =O).

För tillfället är jag lite less på assistansen. Det har varit ändringar på schemat och jag lade inte mig i vid sista schemamötet. Tänkte att de måste fixa detta själv, fast det var sååååå frestande att lägga sig i. Jag brukar ju fixa och dona med schemat i vanliga fall, och se till att alla får sitt. Jag vet inte, nu bara orkade jag inte, och det känns inte bra med schemat ändå. Inget mina assar är skyldiga till bäst att säga! Har bara en sådan otrevlig känsla i magen, ja vi får väl se hur det blir. Säkert bara jag som är känslig!

Nej nu ska jag fortsätta njuta av dagen! Jag har kommit fram till att jag är en sol- och vårare!!! Älskar solen och våren - vad trodde du? :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar