torsdag 10 mars 2011

Skitväder!

Det får man väl kalla nuvarande väder - regn, blötsnö och BLÅST!!! Riktigt eländigt sett ur träningssynpunkt.

Har Äldsta dottern hemma idag, hon behövde lite mammasällskap och det är klart att det kan man ju bjuda på! Det blir de aldrig för gamla för =O). Och så kan man ju se vad som finns i kylen och frysen med ;O), eller hur? Ja ja jag minns hur jag själv var, kunde man få en middag hemma var man ju glad när det var långt till lön. Min far och jag jobbade ett tag på samma firma, och och jag körde bil medan han cyklade hem på middagen. Alltså hann jag före, och när han kom hem och fick syn på mig sa han alltid: Jaså, du ska äta här igen! Inte av elakhet utan för att retas med mig. Jag bodde inte hemma utan hade egen lägenhet, men middagen var godast hemma!

På samma jobb fanns en äldre man som hade lite lustig idé när hans son och hans flickvän övernattade hos dem. Vid frukosten fick sonen en räkning (JAG SKOJAR INTE!!!) över vad han och flickvännen ätit, allt stod med och skulle betalas för... Det värsta är att gubben inte skämdes över att berätta det! Vi brukar skoja om det här men jag skulle väl aldrig neka någon ett mål mat oavsett vem det är! Undrar om sankte Per släppte in gubben utan att han fick betala för sig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar