fredag 11 mars 2011

Japan

Har under eftermiddagen följt dramat i Japan på BBC News och danska tv-kanaler. Är tämligen irriterad över den nonchalans svensk tv visat. De har inte sänt mer än vanliga nyheter där de haft inslag från Japan. Nä men kan det bero på att inga SVENSKAR är drabbade eller??? Det är ju ingen liten jordbävning direkt och även om inte en massa svenskar drunknat i efterföljande tsunami så är det många JAPANSKA människor som omkommit.

För att jag ska kunna fortsätta min vandring till att arbeta igen måste jag tydligen själv ragga en praktikplats som kanske kan bli ett fast jobb (eller hur haha). Jag bara känner mig så nedstämd över det, det tog 1,5 år att bara komma till skott att börja arbetsträna (vilket gått jättebra). Nu ska jag själv orka med att jaga praktikplats. Hallå vad fan ska Af syssla med??? Jag har ju en specialhandläggare (för människor med funktionsnedsättning gud bevars), meningen är väl att hon ska hjälpa mig. Eller vad har hon betalt för att göra??? Nu har en kompis (tack Suss) fått en idé som kanske kan ge mig en praktikplats, eller min egen idé kanske ger positivt resultat.

Jag har haft 4 arbete i mitt liv, 3 av dem har jag fixat utan Af:s hjälp trots jag haft en särskild handläggare som ska hjälpa mit till arbete. Själv är bästa dräng eller vad säger man ?

Nu önskar jag alla en trevlig helg och jag lovar att sluta gnälla =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar