tisdag 8 mars 2011

Barnen

När kan man sluta säga till sina barn att de ska akta sig för fula gubbar??? Yngstingen åker till Malmö och kärleken idag, men måste sitta på café tills kärleken slutar jobbet. Jag höll på att säga till henne att inte följa med någon okänd någonstans om hon blev tilltalad... Men kom på att ungen är snart 27 år och hon borde veta att inte ta emot godis av främlingar och absolut inte följa med dem. Tror jag... Kanske man i alla fall borde skicka ett sms och be henne sitta kvar på caféet tills kärleken kommer och hämtar henne. Hon lär inte veta var i Malmö hon är, och det är första besöket hos kärleken och hon har noll koll på var han bor! Eftersom det finns risk att hon läser detta vågar jag inte berätta om hennes fantastiska geografikunskaper...

Äldstingen, snart 30 hur nu det kan vara så eftersom jag fyller 25 i höst??? Jo hon ringde och skrålade och skränade i telefonen så jag trodde det hänt något och hann bli riktigt rädd innan jag förstod att hon bara var glad! Hon hade hållt på med en sak på datorn LÄNGE och helt plötsligt funkade det. Jag tror det handlade om att fixa egna ringsignaler till i-phonen, hon var i alla fall jätteglad! Och man måste ju vara glad med henne som lyckats med denna svåra datagrej (vet ej vad det kallas).

Sambon har åkt till sin pappa i Malmö med en ny tv som ska installeras med. Yngstingen åkte med och gjorde han resa trevligare (hoppas jag!). Yngstingen som då skulle till kärleken. Och jag tänker ta lite träningspaus idag, Tiffen vill säkert träna men det blir bra om vi hoppar över en dag så hon bara LÄÄÄÄNGTAR efter att gå fint, spring hit och springa dit för att stanna o s v.

2 kommentarer:

  1. ja du barnen är nog alltid barn i sin mammas ögon.

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Glöm nu aldrig att Robban kan sitt Malmö. ;) Kramis yngstingen som nu är hos kärleken samt tryggheten! <3

    SvaraRadera