måndag 2 mars 2009

Sterilisation

Idag har vi låtit sterilisera bägge hundarna. En av orsakerna är att kanske kan en sterilisation förhindra juvertumörer, även om det fortfarande finns risk för dem ändå att komma. De kan i alla fall inte få livmoderinflammation, bara det är ju bra.

Vi lät utföra operationerna i Löddeköpinge där vi fick ett bra pris, kr 8000:- för bägge tillsammans inkl. kr 1000:- rabatt eftersom vi tog två samtidigt. Har kollat runt i Halland vad de tar för en sterilisering av tik, har fått beked på allt från kr 4700:- upp till över kr 7000:- för EN hund under 15 kg.

Medan vi väntade tog vi en tur till Burlöv centrum. Där fann jag en hästbok på bokrean Den svenska hästhandboken, reapris 149:- mot normalpris 398:-... Har hittat två hästböcker på Tradera med som jag nu ivrigt väntar på. Att jag sedan har ca 30 hund- och hästböcker i sängskåpet, som jag ska läsa när jag får tid, det är en annan femma =O). På Burlöv hittade jag också en affär för oss som kräver lite större storlekar, Zizzi heter den. Och jag hittade en underbar sommarklänning som man mycket väl skulle kunna gifta sig i... Funderade på att visa Sambon den men jag tänkte att då skrämmer jag väl honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar