fredag 20 mars 2009

Hilka bloggar

Japp, matte får inte skriva idag. Hon är lite vissen och då är det bättre jag skriver istället.

I går var vi på SKOLAN. Inte sjutton vet jag vad det är för något men man kan springa fritt och kolla i kaninhål. Dottern var med, matte sa att de skulle TRÄNA. Och jag fick inte stanna hos dem för jag STÖRDE. FNYS! Husse och jag fick ränna runt utom synhåll så vi inte STÖÖÖÖÖRDE. Inte blev det bättre för det. Matte var sur på dottern för hon ville inte ligga på ett ställe hela tiden. Ja hon ville faktiskt inte alls ligga överhuvud taget. Så matte satt och räknade till 100 lite då och då. Dottern, ja det är MIN dotter - inte någon av mattes, låtsades inte förstå vad ordet LIGG betyder. Matte TJATADE ordet LIGG, fast hon säger till alla som går kurs hos henne att man inte ska TJATA på sin hund.

Där kom en tant med en stor hund, schäfer tror jag det heter. Den var vi tvugna att skälla ut. Tanten pratade med matte som inte hörde ett ord. Schäfern brydde sig inte om oss, skitviktig för han är en BRUKSHUND. Det är inte vi. Tanten frågade om vi tränade SKALL, matte höll på att skämmas ihjäl. Tantens hund ville inte skälla sa hon, så matte tyckte vi kunde dela med oss av SKALL. Kul hon är ibland vår matte. Sedan när tanten gått fick vi oss en skrapa. Matte väste fram att hon SKÄMDES över oss. Jaha, det gjorde inte vi i alla fall. Skämdes över oss. Och vi skämdes inte över matte heller!

Sedan kom dotterns FRÖKEN med något stort och brunt med rosa nos i snöret. Dottern blev jätteglad när hon såg sin FRÖKEN, men mindre glad när det stora bruna for runt henne. Sen försökte det bruna hälsa på mig och då tog jag fram stora MORRET! Dottern och det stora bruna fick ränna runt lite och matte tyckte att det var nog bra för mig med. Sur jag blev! Satte mig hos husse medan matte och FRÖKEN pratade. Då kom det stora bruna fram till MIN husse. Vad i ordet MORR begrep han inte??? Jag brukar inte bita vare sig människor eller hundar, men man rör inte MIN husse ostraffat. Jag satsade och klapp ihop tänderna framför den brunas ROSA nos.
Han höll på att bli RUDOLF UTAN MULEN istället för RUDOLF MED DEN ROSA MULEN. FRÖKEN såg lite ängslig ut och matte tittade på hans nos så den fanns kvar.
Sen åkte vi hem.

1 kommentar:

  1. Jag fattar precis Hilka, man MÅSTE faktiskt försvara sina kära!! Min mamma tycker jag e skitdum när jag gör det, men hon måste väl ändå fatta att vi SKA försvara det finaste vi har? Dom e så tröga ibland människor...

    SvaraRadera