fredag 6 mars 2009

Rallylydnadskurs

I onsdags började jag och Tiffen rallylydnadskurs på Bruks i Halmstad. Tiffen fick stanna hemma p g a operationen.

Varför gå kurs om man redan är instruktör i ämnet??? Kan verka korkat men jag tycker att det är roligt med rallyn och vill gärna aktivera min hund med det samtidigt som det är ett trevligt sätt att träna lydnad. Och man lär sig alltid massor med nya saker på kurs! Dessutom ska vi tävla i rallyn med. Men det år ett långsiktigt mål.

Det märks att rallyn fortfarande är ny i landet. De regler jag fick lära på min utbildning var inte alltid likadana här. Så rallyn ska nog ha några år på sig så man får samma regler vad gäller skyltar m m innan det blir en officiell sport. Men jag är en snäll elev och gör det instruktören säger =O). Det är en mycket trevlig och kunnig instruktör och gruppen blir säkert jättekul att vara med i!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar